Help mee en red

100.000 vissen

Stop de overbevissing: wereldwijd wordt 30 miljard kilo vis per jaar onnodig gevangen

1 op de 4 vissen wordt gevangen om Omega-3 visolie van te maken

Er is een goed, visvriendelijk alternatief: algenolie

Doe mee aan de ‘For Our Love of Life’ Challenge en red 100.000 vissen in 90 dagen

Sorry, your browser does not support inline SVG.

For our love of life

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief x

De zeeën worden leeggevist. In 40 jaar tijd is het leven in de oceaan al gehalveerd. Een groot deel van de overbevissing ontstaat doordat vis wordt gevangen voor de productie van Omega-3 visolie.

Wist je dat per verpakking van 60 Omega-3 visoliecapsules 38 vissen moeten sterven? Wereldwijd wordt 22,5 miljard kilo vis per jaar gebruikt voor de productie van visolie. Per dag: ruim 60 miljoen kilo!

Omega-3 vetzuren vinden we ook in algenolie. Daarom is algenolie een beter, visvriendelijk alternatief. Zo redden we straks 1 op de 4 vissen het leven!

De International Ocean Foundation wil de overbevissing stoppen. En jij kunt helpen. Samen met alle andere producenten van Omega-3 algenolie kunnen we het verschil maken. Slik je nu nog Omega-3 capsules op basis van visolie? Doe mee met onze challenge For Our Love of Life!

Sorry, your browser does not support inline SVG.

1 OP DE 4 VISSEN WORDT ONNODIG VERMALEN TOT VISOLIE 

Elk jaar raken de oceanen leger en leger. Niet alleen omdat veel mensen vis eten, maar ook omdat 1 op de 4 vissen wordt verwerkt voor andere doeleinden. De productie van visolie bijvoorbeeld, met als belangrijkste bestanddeel Omega-3 vetzuren. Door de overbevissing kunnen vissoorten zich niet meer in stand houden. Ze sterven uit. Daarmee staat de toekomst van onze oceanen op het spel. Willen we dat?

Sorry, your browser does not support inline SVG.

De overbevissing van de oceanen moet stoppen. En dat kan ook. Hoogwaardige vetzuren vinden we ook in algen. Supplementen met Omega-3 algenolie zijn nét zo goed voor onze gezondheid. En veel beter voor de visstand in de oceanen. Zo houden we met zijn allen de oceanen visrijk. En de aarde leefbaar.

Met de ‘For Our Love of Life’ willen we iedereen mobiliseren in de strijd tegen overbevissing. Producenten van algenolie. Consumenten. Media. Iedereen die zich aangesproken voelt. Jij dus ook!

Slik je zelf Omega-3 of ken je iemand die Omega-3 slikt? Doe dan mee aan onze challenge. Help mee om in 90 dagen tijd 100.000 vissen te redden!

Stap over! Bestel hier je Omega-3 algenolie

Neem deel aan onze community

For Our Love of Life

Sorry, your browser does not support inline SVG.

Onze ambassadeurs

De International Ocean Foundation kan al op veel support rekenen. Ambassadeurs zetten zich belangeloos in om onze ‘For Our Love of Life’ challenge te steunen en bekend te maken. Van bekende tot onbekende mensen. En van internationale bedrijven tot kleine organisaties. Eén voor één met hetzelfde doel voor ogen: de oceanen gezond maken en houden.

 

Dos Winkel

Merijn Tinga

Jan Rotmans

 

 

Sorry, your browser does not support inline SVG.

Media Centrum

Bloggerpakket

Als blogger ben jij belangrijk voor ons. Daarom doen we een beroep op jou. Met de vraag om onze video te delen op Facebook en in korte nieuwsitems op Facebook en Twitter aandacht te besteden aan onze actie. Het bijgaande bloggerpakket (inhoud: persbericht, factsheet, foto’s, campagnebeelden, campagne logo en achtergrond informatie zoals het rapport van het Wereld Natuur Fonds) biedt jou ongetwijfeld de inspiratie die jij nodig hebt.

Download

Informatiepakket

Sta je achter het doel van de International Ocean Foundation? Help dan mee. En maak onze challenge bekend bij iedereen die jij kent. We helpen je met een compleet informatiepakket: persbericht, factsheet, foto’s, campagnebeelden, campagne logo als toevoeging bij je e-mail ondertekening, online poster en achtergrondinformatie zoals het rapport van het Wereld Natuur Fonds.

Download

Perspakket

Als vertegenwoordiger van de media ben jij belangrijk voor ons. Daarom doen we een beroep op jou. Met de vraag om in een artikel of een nieuwsitem aandacht te besteden aan onze actie. Online of offline. Als kort nieuws of als langer achtergrondartikel. Het bijgaande perspakket (inhoud: persbericht, factsheet, foto’s en achtergrond informatie zoals het rapport van het Wereld Natuur Fonds) biedt jou ongetwijfeld de inspiratie die jij nodig hebt.

Download
Sorry, your browser does not support inline SVG.

Frequently asked questions

Wat is het doel van de International Ocean Foundation?

Doel: de International Ocean Foundation wil in haar eerste bewustwordingscampagne ‘For Our Love of Life’ de visvangst met 25% verminderen; dat is de hoeveelheid vis die – onnodig - wordt gevangen om te worden vermalen tot visolie en vismeel. 

Waarom is de ‘For Our Love of Life’ challenge in het leven geroepen?

Er is een alternatief voor voedingssupplementen op basis van visolie. Innovatieve producenten gebruiken daarvoor algen. Vegetarische capsules bevatten hetzelfde belangrijke ingrediënt: Omega-3 vetzuren. Daarom hebben algenolieproducent Testa en strategisch concept-, communicatie- en designbureau Mattmo Creative, founding fathers van de International Ocean Foundation, samen met andere gelijkgestemde partners de ‘For Our Love of Life’ challenge in het leven geroepen. Het doel is om samen met gelijkgestemde partners meer bekendheid te geven aan Omega-3 capsules op basis van algen. Hoe meer producenten meewerken en hoe meer consumenten kiezen voor algenoliecapsules, hoe meer vissen kunnen worden gered en hoe voordeliger die capsules kunnen worden gemaakt. 

Hoe wil de International Ocean Foundation haar doel bereiken?

De strategie: voorlichting via campagnes. De International Ocean Foundation ondersteunt innovatieve oplossingen die de maritieme voetafdruk verlagen. Die oplossingen brengt de International Ocean Foundation breed onder de aandacht. De eerste campagne van de stichting is de ‘For Our Love of Life’ challenge. In deze campagne helpt de stichting producenten van Omega-3 algenolie hun producten te promoten bij de doelgroep die écht het verschil kan maken: de consument. 

Wat is de missie van de International Ocean Foundation?

De International Ocean Foundation draagt samen met haar partners bij aan een gezonde oceaan door ondermeer de overbevissing te stoppen.

Wat is de International Ocean Foundation?

De International Ocean Foundation is een vrijwilligersorganisatie, opgericht door algenolieproducent Testa en strategisch concept-, communicatie- en designbureau Mattmo Creative. Samen met gelijkgestemde partners en een team van enthousiaste, bevlogen vrijwilligers uit diverse landen gaan zij de strijd aan tegen ondermeer overbevissing. Mensen die zich realiseren dat het anders kan. En dat de oceanen weer toekomst hebben als er minder vis wordt gevangen voor visolie en vismeel. Er zijn immers alternatieven: met dezelfde belangrijke bestanddelen, maar dan op plantaardige basis.

Waaraan besteedt de stichting haar donaties?

Voor elk verkocht product wordt 10% gedoneerd aan de stichting. De donatie wordt volledig besteed aan bewustwordingscampagnes en de wervingskosten van nieuwe partners en deelnemers om onze doelstellingen te behalen, te weten het stoppen van de onnodige overbevissing.

Cookies op Forourloveoflife.org

We gebruiken cookies. Dit doen we om onze site persoonlijker en gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van je bezoekersgedrag. Als je verder surft accepteer je onze cookies.

ok